Rol: manager van het nieuwe cluster marketing, communicatie, educatie, natuurbehoud, duurzaamheid en sales.
Na de reorganisatie de medewerkers van het nieuwe cluster (17 fte) een rol geven in het creëren van structurele verbetering van de inkomsten. Dit is noodzakelijk om de subsidiekorting van 4 mio op te vangen en continuïteit te borgen.
Duidelijkheid over rollen en taken binnen het cluster. Medewerkers verantwoordelijk gemaakt voor resultaat, smart gedefinieerde afspraken. Doorvertaling van positionering naar cluster brede projecten waarin alle disciplines samenwerken. Bijvoorbeeld in de winter 2014: een binnenspeeltuin in een bezoekersluwe periode, educatie programma’s, een mediaplan, doelgroep acties met kinderbladen en bladen jonge ouders Sanoma. Dit resulteerde in 40% omzetgroei tijdens de actieperiode.
Aanscherpen van de positionering en deze door vertalen in een integraal marketingcommunicatieplan en in de visuele identiteit. Het resultaat is een nieuwe huisstijl die eigentijds, modern is en een basis biedt om het merk komende jaren verder mee te laden.
(collega MT lid/plaatsvervangend directeur)
Esther Huls maakte onderdeel uit van het Management team van Diergaarde Blijdorp. Diergaarde Blijdorp kende roerige tijden, er was net een grote reorganisatie afgerond. Het MT stond ook behoorlijk op scherp na deze reorganisatie. Ik heb haar leren kennen als een daadkrachtige en optimistische persoon. Esther benoemt zaken en gaat conflicten niet uit de weg. Daar waar zaken dreigen te ontsporen weet ze mensen in contact met elkaar te houden. Haar humor en relativeringsvermogen maken dat we met elkaar in contact blijven binnen ons MT. Dat bewonder ik aan haar. Daarnaast is het een professional, ze heeft enorm veel bagage, in marketing/communicatie maar zeker ook in teambuilding en het managen van mensen. Als je met je team of organisatie aan de slag wilt en daarbij wat hulp wenst kan ik je zeker aanraden om Esther in te huren.
(senior marketing dagbezoek Diergaarde Blijdorp)
Esther Huls was mijn leidinggevende bij Diergaarde Blijdorp. Ik heb Esther ervaren als een gedreven vakvrouw, betrouwbaar en een oprechte persoonlijkheid. Ik vond het een genot om met haar samen te werken en van haar te leren. Haar brede kennis van marketing en branding zijn van toegevoegde waarde in de ontwikkeling van Diergaarde Blijdorp op de B2C en B2B-markt. Door haar bezielende leiding en kritisch oog slaagde zij erin om mij uit te dagen en telkens een stapje verder te gaan. In 2014 hebben we op dagbezoek succesvolle projecten en acties ontwikkeld en naar een hoger plan weten te trekken. Een voorbeeld hiervan is het poolavontuur, een indoor-spelavontuur in de Rivierahal. Door het opstellen van een gedegen business plan is er extra financiering vrijgemaakt en konden we aan de slag. Het project was zeer succesvol op basis van dit succes is een permanente speeltuin gerealiseerd.